Září 2011

North Head, Ryde a festival draků

26. září 2011 v 14:25 | Jakub
Opět bych vám chtěl přiblížit několik našich výletů, které jsme podnikli tady v Sydney za poslední dobu. Ještě v zimě jsme se konečně zajeli podívat na Manly do části zvané North Head. Když přijede lodí do Manly Wharf, North Head se nachází směrem doprava. Tzn., že je to vlastně nejjižnější oblast Manly, takže nevím, proč North. Možná proto, jak jsme tady hlavou dolů. :D Tak i tak se tato oblast pyšní vzrušující vegetací a mnoha krásnými místy a tak jsme si konečně udělali čas a zajeli se tam podívat. Přemýšlel jsem, jestli naší výpravu začít za Shelly Beach, či hned u přístavu. Nakonec jsme, hned po malé zastávce v bottle shopu :) , odbočili už v přístavu.

První zastávka na malé pláži s dětským hřištěm a kioskem

Malá pauza v takovém parčíku

Další místo, kde jsme zastavili na delší dobu, byl řekněme poloostrov, kde rybáři chytali ryby. Vlastně co rybáři, celé rodiny. :D Opět zde najdete grily a místa k sezení. Hezké výhledy, prostě typické Sydney. :)

Ty rybářské masy byly na druhé straně

A musím říct, že "braly" :D - skoro mi vysála prsty :)

Romantika :)

Exotická pláž

Cesta k této pláži ale nebyla jednoduchá :D

Tudy jsme přišli

Trochu jiná pláž než Bondi nebo Coogee :)

Tuto pláž jsem si nemohl nezamilovat...

Nikomu o tomto místě ale neříkejte... Je jen moje... :D

Není to bomba? Prostě naprosto super místo...

Ve výsledku jsme ale zase tak daleko nedošli a už se začínalo stmívat. Vyrazili jsme tedy zpět k přístavu, ale jsem si jistý, že toto léto se tam podívám znovu, ale tentokrát na delší dobu a možná i s více lidmi. Oproti místům, jako je např. Basin, je tato pláž na North Head velmi blízko. :) Rozhodně chci ale v brzké době dokončit výlet po celé této oblasti, protože jsme došli tak max. do 1/4.

Západ slunce z ferry

Jako další výlet jsme se zajeli podívat do Western Sydney, kde jsem dřív bydlel u pana Honzy. :) Když jsme se tehdy stěhovali, říkal jsem si, jak jsou tam ty oblasti kolem moc hezké a že se tam musím jet někdy zase podívat a dát si tam třeba vínko. A tak jsem to teď uskutečnil. :) Odpolední procházka, BBQ v parku, dobré víno, počasí bylo také slunečné, no měli jsme se moc hezky. :D

Amy griluje :)

A jak že to na mě po té době působilo? Celkem v pohodě, trochu jsem také zavzpomínal, ale jen tak přirozeně. Nijak nostalgicky to na mě nepůsobilo a výlet jsme si oba moc užili.

Hlavně s tou mojí Amy je prostě radost jít kamkoliv. I když je stejně nejradši, když je se mnou sama. :) A chci říct, že se mi líbí, jak je stále veselá a má radost z maličkostí. Společně obdivujeme nová místa, stromy, budovy, cokoliv...

Moje oblíbená prolejzačka :)

No co :D

Původně jsme chtěli grilovat až tady, ale měli jsme vcelku hlad a tak jsme to stihli už v předchozím parku. Tady přikládám opět pár fotek toho, jak to v těchto parcích vypadá. Já mám tato místa moc rád a to nejen proto, že jsem tu bydlel, ale prostě je to tak nějak dál od centra a nikdo sem jet tak na grilování nepojede. Spíš jen tak místní. Potkáte zde rodiče s dětmi, páníčky s pejsky a podobně. Tátové rybaří a popíjejí vychlazené pivo a mámy mezitím povídají u grilů. :) Něco takového... (K dispozici jsou i toalety)

Hádám, že v Čechách by ty grily ukradli i s tou dlažbou pod nimi :D

Soooo cute :D (Amy úprava :)

Relax na skále, vínko, :) hezké zážitky...

A nakonec jsme dorazili sem. Myslím, že jsem se o tomto místě zmínil už před rokem. Je to takový parčík s dětským hřištěm, grily a sezením. Je to ale v těsné blízkosti rodinného domu, takže to celé trochu vypadá, jak u "nich" na zahradě. :D Místo je to ale skvělé a zrovna tady jsem si to vínko teda extra vychutnal... A proč pořád s tím vínkem? To je tak, že když někdy vidím nějaké hezké místo, mimo jiné mě také napadne, že by bylo perfektní si tam otevřít třeba láhev vína... A tak některá místa jsem si už dokonce i před odjezdem do Austrálie takto "rozvrhl" a tak si to teď plním. :D Prostě být na krásném místě s dobrou společností, za hezkého počasí a ještě k tomu např. s láhví dobrého vína, mi přijde jako dokonalá kombinace a já si to umím docela dobře užít. :D

Poslední dnešní ukázkou je Festival of the Winds - Festival větrů. Minulý rok jsem ho promeškal, protože jsem o něm nevěděl. Tento rok jsem ho stihl, ale shlédl jsem pouze jeho začátek, protože jsem musel v neděli do práce. :( Áááá, jak mě to štvalo, ale musel jsem. Festival se konal tradičně na Bondi Beach a tak jsme to měli kousek. :)

Toď vše! :D Dnes jsem v Austrálii přesně 2 roky... O tom ale napíši zase až příště. :)

Featherdale Wildlife Park

12. září 2011 v 11:49 | Jakub
Dalším z našich společných výletů v poslední době, byla návštěva Featherdale Wildlife Parku. A jelikož měla Amy zrovna své 33 narozeniny, udělali jsme tento výlet v rámci jejich oslav. :) Já měl toto zoo už déle na mém listu míst, které bych chtěl vidět a tak jsem se také moc těšil...

V roce 1953 zakoupili Charles a Marjorie Wigg sedmiakrový pozemek, který se původně z drůbežárny vyvinul v jeden z nejznámnějších Wildlife parků v Austrálii. V roce 1975 byl park ohrožen díky návrhům využití pozemku na bytové prostory. Díky petici, na které se podepsal i tehdejší premiér a především místní obyvatelé, byl objekt ponechán.

Hned na samém začátku parku se k nám připojil wallaby, něco jako malý klokan, který se nechal hladit a byl jako takový stylový průvodce. :) My jsme se ale už nemohli dočkat, až si pohladíme koaly, protože tím je tento park mimo jiné známý.

Koaly byly strašně heboučké a tak nějak si lidí moc nevšímaly. Mimo ty, které byly ve svých domečcích na stromech a jedné venku lezoucí na kmenu stromu, byla tato koala "vystavená" pro veřejnost. A tak jsme se s ní pomuchlovali až do aleluja. :)

I když se během naší návštěvy parku udělalo hezky a svítilo slunce, počasí nebylo úplně nejlepší a navíc byl srpen a tak nebylo v parku tolik lidí. To bylo samozřejmě jedině dobře. Měli jsme tak hodně času na všechna volně pobíhající zvířatka. :)

K dispozici byly kornouty s potravou pro klokany a tak jsme si je mohli i krmit. Tento si vzal ale vše do svých "rukou". :D

Roztomilej, ne?

Takhle mi připomíná českou srnku a nebo že bych už dlouho nebyl doma? :D

Relax...

Takovéto pózování ale nebylo zadarmo...

Stálo to 2 minuty pořádného poškrábání na zádech :D

Tento typický australský pták se nazývá Kookaburra. Velice často ho můžete vidět a především slyšet i v Sydney. Jeho typické "chechtání" si můžete poslechnout kliknutím na tento odkaz. Když se jich "rozchechtá" několik najednou, tak je z toho pěkné haló. :) Nikdy jsem je ale neviděl takto ochočené.

Ve Featherdale Wildlife Parku naleznete především typicky australská zvířata a tak jedním dalším z hlavních představitelů, které jsme měli přiležitost vidět, byl vombat.

Ježura Australská

Amy oblíbení tučňáci

Během návštěvy parku máte na plánku vyznačené, kdy a kde, můžete vyslechnout exkurzi o daném zvířeti a následně vidět jeho krmení. Tento pes se nazývá Dingo a jednou ze zajímavostí např. je, že nešťěká.

Emu

Tito ptáci (na následující fotce) žijí pouze na severu Austrálie, ale jsou velmi nebezpeční. To jsou ti, o kterých mi vyprávěl Vojta, když ho přijel navštívit jeho táta. Když na ně v lese narazili, začali je pronásledovat a doslova nahánět. Museli před nimi utíkat a prý to bylo celkem napínavé. Cassowaries totiž dokáží zabít člověka kopem a před pár lety zabili několik lidí v Cairns. Lidé je pak skoro vyvraždili a tak se stali ohroženým druhem. Vojtovo vyprávění bylo ale skutečně chvílema děsivé, byť už vše výkládal s úsměvem na tváři. :)

Southern Cassowary - jinak vypadá podobně, jako Emu

Jedna z částí je v krytém pavilonu, kde najdete různé ještěry a hady. Tam nás ale nic extra nezaujalo a tak jsme pokračovali dál...

Poslední částí byla farma domácích zvířat, což se líbilo hlavně Amy. Nakonec ale i mně. :)

Já a kozí řiť :D

Nakonec jsem si tam udělal i nové kamarády :)

Amy nevěděla, jestli se má bát nebo smát :)

"Za minutku budeš na Facebooku" :D

Pelikány můžete volně v přírodě vidět docela často

Prostor na soukromé párty a BBQ

Featherdale Wildlife Park se nacházi v části Sydney zvané Black Town, což je celkem daleko. My jsme ještě chytli pravidelné opravy na trati a tak jsme museli několikrát přestupovat. Z Bondi Beach na Bondi Junction, pak vlakem do centra, pak z Olympic Parku náhradním busem do Parramatty, odtud vlakem na Black Town a nakonec opět busem až přímo před park. Ale stálo to za to a vstup cca $20 se studentskou kartou také není tak špatné. Na konci jsme si ještě koupili v souvenir shopu každý jedno triko, které bylo ještě levnější, než vstup a tak jsme si odnesli i nějaké hmotné vzpomínky.

Amy s novým dárkem okolo krku si zkouší klobouk :)

Výlet to byl moc fajn a už se těším, až Amy vemu do Taronga Zoo, kde jsem už jednou byl. Její narozeniny jsme oslavili hezky a jelikož Amy netoužila po nějaké velké párty, navštívili jsme alespoň její kamarády na Oxford Street, kde jsme měli menší BBQ párty.

La Perouse a Fish Market

6. září 2011 v 3:50 | Jakub
Tak už nám v Sydney nastalo jaro. :) Řekl bych, že zima byla letos o trochu teplejší, než minulý rok. I když se tvrdí, že byla více deštivější, přesto jsem v této zimě prožil několik krásných, teplých a slunečných víkendů. V podstatě až do teď jsme měli s Amy každý víkend volno a tak jsme ho vždy využili na nějaký výlet. Asi nejen tady není samozřejmostí, aby měli oba v páru volno o víkendu oba dni. Já mám teď prázdniny a tak jsem začal pracovat i v neděli, abych si více vydělal. Ještě uvidím, jestli mi ta neděle zůstane, ale jelikož je placená jednou tolik, pokusím se jí udržet. Měl bych sice možnost získat ranní nedělní šichtu asi na půl roku, ale vstávat v neděli ve 4 ráno, pak jet 2 hodiny vlaky a pak 11 hodin dřít v zimě, se mi moc nechce... To si ještě rozmyslím, ale měl bych tím nabouranou už i sobotu, tudíž celý víkend. Ale teď mám odpolední směnu a tu už bych asi bral i na stálo, tak uvidím. Tak i tak bychom měli společnou sobotu a to se dá stihnout také lecos. Těch výletů po Sydney jsme udělali v poslední době víc a tak to sem na blog vše postupně doplním. :)

Jedním z těch hezkých společných víkendů byl ten, kdy jsme se vypravili na La Perouse, což je asi 14 km od City vzdálená oblast a dostanete se tam např. autobusy z Hyde Parku. Náš bus nás zavezl pouze na Maroubru a tak jsme pak chytli ještě další do Little Bay. Odtud jsme už vyrazili pěšky.

Procházka to byla hezká

V La Perouse jsme viděli malou exkurzi o hadech :)

Jedna z hlavních atrakcí této oblasti jsou krásné pláže. La Perouse je údajně i perfektní lokací na potápění a tak až bude tepleji, jistě tam vyrazím alespoň s brýlemi a šnorchlem. Jedna z pláží je zde také nudistická. Když jsme dorazili k těmto plážím, byl už večer a tak už je neosvětlovalo slunce. Věřím ale, že přes den to musí být krásná a slunná místa.

Pláže podle mého gusta :)

Hlavní atrakcí je ale Bare Island, kde se nachází stará vojenská základna. Na ní je ale vstup povolen pouze někdy a tak jsme se prošli v okolí. Na kopci, s výhledem na pláže a Bare Island, je krásné travnaté místo, odkud je výhled i na protější letiště a vlastně na celý Botany Bay.

Bare Island

Na tomto mostu jsem viděl rybáře, jak mává na všechny kolemjdoucí, ať se jdou rychle na něco podívat. Přiběhl jsem včas a v krásné průzračné vodě uviděl velikého rejnoka. Byl v průměru asi metr velký.

Tohle jsem si prostě vždycky přál...

Až do tmy jsme relaxovali na skalách a pozorovali přistávat letadla... Pak jsme rovnou z La Perouse chytli autobus do City. Stoprocentně se tam ještě vrátíme a oblast prozkoumáme podrobněji. :D

Dalším místem, které jsem chtěl vždy v Sydney navštívit, je Fish Market. Vídával jsem ho z Anzac Bridge, když jsem jezdil domů na Ryde. Je to přístavní koplex, kde můžete nakoupit všechny možné druhy Seafood. Rozhodně si zde přijde na své každý labužník ryb a mezi ně já právě patřím. A tak nemůžu pochopit, že jsem se do Fish Marketu podíval až teď. :)

Vyrazili jsme ve čtyřech :D

Darling Harbour

Celkem "busy"

Krevety jsme později také ochutnali

Ceny jsou za KG

Ve Fish Marketu se nachází také několik "restaurací", tedy míst, kde si můžete koupit už hotová jídla a následně si je vychutnat např. venku v přístavu. Nemám k tomu co dodat. Super místo, super jídlo a skvělá společnost. :)

Mám toho na blog připravené víc a tak doufám, že se mi hned příští víkend podaří najít čas, abych se s vámi opět podělil o některé naše další zážitky. :) Tak se mějte zatím hezky a " pokud zrovna obědváte, tak dobrou chuť..." :D
Kdo jsem a proč píši tento blog

S některými z Vás, čtenáři tohoto blogu, se neznám osobně. Rád bych Vám sebe a můj blog stručně představil.

Jmenuji se Jakub Litoš, je mi 28 let a pocházím z Roztok u Prahy. Jako malý kluk jsem se začal spontálně věnovat hudbě, ve které mě rodiče a také další významní lidé, velice podporovali. Hudbě jsem se věnoval naplno a vystudoval hudební konzervatoř. Tam mi začalo nové období mého života, na které rád vzpomínám. Především jsem si začal svobodně a bez omezení užívat mladistvého života. Vždy jsem ale tak nějak vybočoval ze standardů a vyhýbal se klišé, nedokázal se smířit s některými pravidly a zaběhlými postupy - jak v hudbě, tak v životě.

Po škole jsem začal pracovat, i když v hlavě už jsem promýšlel můj nový plán. Jednou ve škole na lekci o moderní hudbě, jsem za zvuků didžeridu dostal nápad zrealizovat můj sen a odjed na druhou stranu světa - do Austrálie. V podstatě celý rok jsem se připravoval, pročítal blogy, sbíral informace, sháněl peníze. A hlavně jsem se na to psychicky připravoval, jelikož jsem byl dost fixovaný na domov, rodiče a takové to pohodlí a zázemí. Přede mnou bylo něco, co jsem znal jen z obrázků. Něco, na co jsem se neskutečně těšil a bál zároveň.

Naštěstí jsem na to nebyl sám. Několik let jsem bydlel s mou teď už bývalou přítelkyní Markétou a Austrálii jsme brali jako takové naše společné dobrodružství a utvrzení našeho vztahu. 25.9.2009 jsme opustili naši rodnou zemi a vydali se vstříc novým zážitkům. Po půl roce v Sydney, kdy jsme se už dostatečně rozkoukali a začínali se mít pomalu dobře, se se mnou Markéta rozešla a každý si šel svou novou cestou. Nestydím se říct, že to bylo mé zatím nejhorší období, co jsem kdy zažil. Měl jsem veliké potíže celou situaci rozumně zvládnout a dlouho mi trvalo, než jsem začal normálně fungovat. Byl to ale jeden z nejvýznamnějších bodů v mém životě - to rozhodnutí, že budu bojovat a víza si prodloužím.

Potom jsem začal chodit do školy. Poznal jsem mnoho nových lidí a začal se mít zase dobře. Po sedmi měsících jsem ve škole potkal Amy z Thajska. Oba jsme brzo zjistili, že si velice rozumíme a začali tak spolu bydlet. Později jsme si pronajmuli náš první byt, který byl minutu pěšky od vyhlášené Bondi Beach a mohu upřímně říct, že v té době mi začalo pro změnu to nejlepší období. Najednou jsem měl vše co jsem kdy chtěl, a tak jsem neváhal a naplno si to užíval. Oba s Amy jsme měli stálou práci a společné volné víkendy, které jsme vždy využili k výletům a dalším aktivitám. Byl to nádherný čas, na který nikdy nezapomenu. V prosinci 2012 jsme se v Sydney nakonec i vzali a Amy se tak stala dokonce i mou ženou.

1.4.2013 jsme společně opustili Austrálii a pro mě tak skončil 3,5 roční pobyt v mé vysněné zemi, kde jsem se stihnul rozejít s bývalou přítelkyní, oženit s Amy, vystřídat 10 různých bydlení, vystudovat 2 školy, získat mnoho pracovních zkušeností, vydělat nějaké peníze, potkat spoustu lidí z celého světa, ale především zažít něco, na co budu do konce života vzpomínat.

Po nezapomenutelném tříměsíčním cestování v Asii, jsme se na zkoušku usadili v Čechách, kde se nám podařila najít hezká práce a momentálně rozmýšlíme naše bydlení. V současné době mohu říct, že jsme již rozhodlí pro usazení se v Čechách, i když člověk nikdy neví, kam ho vítr zavane...

Blog jsem začal psát od mého odjezdu do Sydney. Věděl jsem, že budou mí nejbližší zvědaví, jak se mi tak daleko daří. Zároveň jsem si mohl zaznamenat více vzpomínek, které bych mohl časem zapomenout. Nakonec mě přes blog kontaktovalo i mnoho cizích lidí. S některými jsem se osobně setkal a poznal tak kolikrát i nové přátele. Stejným způsobem jsem poznal i mého nejlepšího kamaráda Kubu, který už se také vrátil domů. Jsem také rád, že mohu některým cestovatelům pomoci se do Austrálie dostat - inspirovat nebo poskytnout cenné, praktické a nezkreslené informace o tom, jak to v Austrálii funguje.

Děkuji Vám za Váš zájem, za Vaše zprávy a komentáře. Těší mě, že se Vám mé čtení a fotky líbí. A pokud zrovna vy také uvažujete do Austrálie odjet a nebo kamkoliv jinam třeba na Nový Zéland nebo do Kanady, přeji Vám upřímně hodně štěstí, odhodlání a trpělivosti. A také ať si to všechno moc užijete a načerpáte ze všeho co nejvíce nebo alespoň tak, jako já.